fredag 1 oktober 2010

Ny bil?

Vi går och funderar på att köpa ny bil. Eller, det har vi gjort sedan några år tillbaka i tiden. När Emil var nyfödd tänkte vi byta ut gamla Bettan, Jennys Audi 80, mot en bättre bil. Men vi hittade inget som passade våra behov då, så vi struntade i att köpa ny bil.

Men nu skall gamla Bettan skrotas, det finns inget annat alternativ. Så vi har varit runt och kollat på några olika bilar och provkört 3 stycken som vi tycker verkar bra. Och det är bra bilar som vi absolut skulle kunna tänka oss, vilken som helst av dem:

Nissan Qashqai: Den "minsta" av bilarna som vi har testat. Jag tycker den är i minsta laget. Men priset är klart bättre än konkurrenterna, det är den snyggaste bilen på utsidan, den känns helt rätt och det är Jennys favorit!

Honda CR-V: Den "dyraste" av bilarna som vi testat. Men den har inget som sticker ut som vi tycker är avgörande.
Volkswagen Tiguan: Den bil som jag tycker bäst om. Snygg, bäst utrymme för mig invändigt och en grymt fin bil.
Vi har även tittat på några andra märken men de har inte alls varit rätt för oss. Tex Toyotas motsvarighet provsatt jag i 2 minuter för att konstatera att jag satt så dåligt i bilen att det inte ens var lönt att överväga.

Nu skall vi läsa på lite mer om bilarna innan vi bestämmer oss :-)

Inga kommentarer: